„შეუძლებელია ბავშვმა izrune.ge-ს ტესტებიდან ცოდნა არ მიიღოს, მისი დახმარებით ჩვენ მრავალფეროვან აქტივობებს ვახორციელებთ“ - შორენა გიორგაძე
მოტივაცია ყველა ადამიანს სჭირდება და განსაკუთრებით ბავშვებს, რომ მათ ირწმუნონ საკუთარი ძალების, გაითავისონ ცოდნის, განათლების ძალა და მნიშვნელობა - სწორედ ეს არის izrune.ge-ს დანიშნულება და მისია. აღსანიშნავია, რომ ამ ინოვაციური პორტალის მნიშვნელობა განსაკუთრებულად პანდემიის მიმდინარეობისას იზრდება - მაშინ, როდესაც მოსწავლეებს დისტანციურად სწავლა უწევთ. რადგან მოსწავლეთა განვითარება დამრიგებელთა მთავარი, ყოველდღიური საზრუნავიცაა, ისინი ცდილობენ, რომ მოსწავლეები მეტად გაააქტიურონ და ტესტებში ჩართონ.
სწორედ ასეთი პედაგოგია
ქუთაისის N9 საჯარო სკოლის მასწავლებელი და IIა კლასის დამრიგებელი შორენა გიორგაძე. ქალბატონი შორენა 1-ელი კლასიდან მოყოლებული კლასს აქტიურად ხელმძღვანელობს და მოსწავლეებს izrune.ge-ს ტესტებთან დაკავშირებით საინტერესო, მრავალფეროვან და შემეცნებით ღონისძიებებშიც რთავს. პედაგოგი აპირებს, რომ მოსწავლეებთან ერთად წარმატებებს მიაღწიოს. როგორც შორენა გიორგაძე აღნიშნავს, რამდენჯერაც არ უნდა მისცემოდა არჩევანის საშუალება, იმდენჯერ მასწავლებლობას აირჩევდა.
პედაგოგი მიღწევების, მიზნებისა და სასკოლო ცხოვრებაში izrune.ge-ს მნიშვნელობაზე თავად გვესაუბრა.
- როგორც კი დავამთავრე უნივერსიტეტი, იმ დღიდან დავიწყე მუშაობა ქუთაისის N9 საჯარო სკოლაში. შემიძლია ერთი წინადადებით გითხრათ: თავიდან რომ ვიწყებდე ჩემს კარიერას, ისევ პედაგოგი ვიქნებოდი. ჩემი სადამრიგებლო კლასი პროექტში პირველივე დღიდან აქტიურად ვმონაწილეობთ. მახსოვს, როდესაც დავინტერესდი და შევედი თქვენს გვერდზე, მაშინვე ისეთი თემა დავინახე (თუ სწორად მახსოვს ფრინველებს ეხებოდა), რომ აღვფრთოვანდი. ერთი შეხედვითაც ჩანდა რა ხარისხის ტესტებიც იქნებოდა.
- იმის გარდა, რომ ტესტები მოგწონთ, რატომ გადაწყვიტეთ izrune.ge-ში ჩართულიყავით?- რაც მთავარია ეს პოპულარობის მიზნით არ გამიკეთებია, რადგან ვფიქრობ, რომ ამ მიზნით არასდროს არაფერი არ უნდა გავაკეთოთ. ჩვენ უნდა ვაკეთოთ ჩვენი საქმე და დამნახავი დაინახავს. მთავარია ბავშვების განვითარებაზე ვიზრუნოთ, აქედან გამომდინარე მშობელი იყოს კმაყოფილი და მასწავლებელიც. მე თქვენით ვარ კმაყოფილი. თქვენს ტესტებში საინტერესო და შემეცნებითი ხასიათის თემებია შერჩეული, თუნდაც ბოლო სულხან-საბას სიტყვის კონიდან, შეუძლებელია მოსწავლემ ცოდნა არ მიიღოს. თუ ბავშვებს დასაწყისშივე არ ვასწავლეთ ვინ იყო შოთა, ილია, აკაკი... შემდეგ მაღალ კლასში გაუჭირდებათ ამის გაგება. გონებაში ყველზე კარგად ილექება დაწყებით საფეხურზე ნასწავლი მასალა.
- მშობლები რამდენად დაინტერესებულნი არიან ტესტების მიმდინარეობითა და შედეგებით?- მშობლების გარეშე, მხოლოდ მარტო მე, ვერაფერს ვიზამ. ძალიან მოგვწონს, რომ ტესტები ოჯახის ნებისმიერ წევრზეა მორგებული, ეს დამატებით დატვირთვას აძლევს კიდევ. ბავშვებს იმდენად მოტივირებულს ვუშვებ, რომ ზედმეტი მითითება აღარ სჭირდებათ ტესტის შესავსებად. ასევე მინდა აღვნიშნო, „შვილებზე განსაკუთრებულად ზრუნვის დღე“ ძალიან მომწონს სახელწოდებიდან დაწყებული იდეის შინაარსით დამთავრებული.
- როგორ ემზადებით ტესტებისთვის, რა აქტივობებს მიმართავთ?- ვეცნობით ნაწარმოებებს. ასევე მსგავს თემაზე ვსაუბრობთ წინასწარ. შემდეგ მასალას ვუგზავნი აუცილებლად ამობეჭდილს და სახლშიც მუშაობენ. ამ ყველაფერს კი ვაკეთებ რაც მთავარია სითბო და სიყვარულით. პანდემიის გამო ბავშვებს ვერ ვეკარები, ვერ ვეხუტები და სიტყვიერად მაინც ხომ უნდა მოვეფერო და მივცე სტიმული. თქვენმა ტესტებმა ბავშვებს კითხვა შეაყვარა, ცნობიერება აუმაღლა და კრეატიულობა შესძინა. თქვენი 15 წლიანი გამოცდილება ამას ნიშნავს და კიდევ მრავალი 15 წელი გაგრძელდება დარწმუნებული ვარ. მახსოვს, რომ კითხვების შედგენაში სხვადასხვა უწყებები არიან ჩართული. ეს ტესტები გვიბიძგებს სხვადსხვა აქტივობებისკენ - დავრგეთ 35 ფიჭვის ხე, მოვიძიეთ მარტოხელა მოხუცები და დაგეგმილი გვქონდა მათ საშემოდგომო საქმეებში დავხმარებოდით, მაგრამ პანდემიამ ხელი შეგვიშალა. აღვნიშნეთ ტოლერანტობის დღე და ამის ფარგლებში დავასუფთავეთ მუხნარის ტყე. ბავშვები ამ ყველაფრით სწავლობენ ზრუნვას, ყურადღებას, ურთიერთპატისვისცემას და კიდევ ძალიან ბევრ რამეს.
- თქვენ მე-2 კლასის დამრიგებელი ბრძანდებით, ამ ასაკი ბავშვებს მეტ-ნაკლებად უჭირთ მობილიზება და კონცენტრირება ერთ კონკრეტულ მიზანზე. როგორ ახერხებთ, რომ ამდენი აქტივობა განახორციელოთ და ყველა მოსწავლე ჩართოთ მასში?- სულ თამაშ-თამაშით დავასუფთავეთ მუხნარის ტყე. როგორ ვახერხებ იცით? ძალიან უბრალოდ. კლასში შევიტან რაღაც ტექსტს და შემდეგ ამაზე ვმსჯელობთ. მიხა პაპაზე იმდენი ვისაუბრეთ, რომ ძალიან დიდი სურვილი აქვთ მისი ნახვის, დახმარების. ბავშვის სულამდე უნდა მიიტანო ყველაფერი. მე გაბრიელა მისტრალს დავესესხები: „ყველაფერი არის ბავშვის სიყვარული და თუ არ გიყვარს ბავშვები ნუ შეაღებ სკოლის კარებს“. შესაბამისად ისინი გახდნენ უფრო ტოლერანტულები, კეთილები, მიზანსწრაფულები. ეს ყველაფერი მე დავინახე izrune.ge-ს ტესტებში. მივესალმები ბატონ გოჩა ტყეშელაშვილს და მის არაჩვეულებრივ გუნდს, მე უფლებას ვაძლევ ჩემს თავს, ჩემი და ჩემი მშობლების სახელით მადლობა გადაგიხადოთ.